Toyota Aygo nu extra aantrekkelijk voor leaserijder, of als voorloopauto of poolauto
De Toyota Aygo was altijd al de excentriekeling van het drietal met Citroën C1 en Peugeot 108. Met zijn X-factor uiterlijk sprak hij een grote groep (jonge) leaserijders aan. Maar ook als private lease auto vonden veel Aygo’s een nieuwe bestuurder.
Herkenbare Aygo
De Toyota Aygo is nog steeds een echte Aygo gebleven. De X-vorm in de neus is gebleven. De koplampen en achterlichten zijn opgesierd met dagrijverlichting en LED-verlichting. Uiteraard is de neus en achterkant nog steeds te personaliseren met gekleurde accenten, de accessoire folder staat er vol mee. Tevens kun je ook nog kiezen uit twee nieuwe exterieurkleuren: Magenta en New Blue.
Binnenin heeft Toyota’s kleinste een nieuw stuurwiel, meters met een driedimensionaal design (volgens Toyota) en een nieuwe verlichtingskleur gekregen. Er zijn ook nieuwe stoelbekledingen voor beschikbaar. Toyota heeft hiervan nog niet de officiële beelden vrijgegeven.
Ietsepietsie sterker of toch niet?
Toyota spreekt van meer vermogen en zuiniger. Dat klopt ook wel, maar je hebt geen rekenmachine nodig om het verschil te berekenen. De Aygo wordt nu namelijk geleverd met dezelfde 1.0 driecilinder met 3 pk meer en 2 Nm minder vermogen dan voorheen. Daar zul je dus niet veel van merken, maar wij vonden het motortje altijd al goed passen bij het type auto. Daarin dus geen teleurstellingen.
Nu wel als zuinige ECO-versie
Vier jaar geleden draaide alles nog om bijtellingscategorieën. 1 gram CO2 uitstoot kon het verschil maken tussen de ene of andere bijtellingscategorie. Toen was het niet nodig om een ECO-versie te leveren om daarmee in een verlaagde bijtellingscategorie te vallen, hij was toen al zuinig genoeg. Nu is er nog maar één bijtellingscategorie voor benzinemotoren, te weten 22%. Een lagere uitstoot zorgt nu wel voor een lagere BPM, dus een goedkopere auto. Daarom levert Toyota nu wel een ECO-versie.
De ECO-versie is alleen beschikbaar als instapmodel. Dit is de meest gekozen configuratie voor verhuurmaatschappijen en als poolauto/voorloopauto. Deze variant zul je dus veel op de Nederlandse snelwegen aantreffen. De ECO-versie heeft aerodynamische aanpassingen gekregen voor een lagere luchtweerstand, speciale eco-banden met een lage rolweerstand, een start-stopsysteem en een langere vierde en vijfde versnelling. Dit resulteert in een voorlopig theoretisch verbruik van 1 : 27,7.
Dezelfde luxe
De Toyota Aygo is er niet luxer op geworden, maar je kunt wel kiezen voor extra veiligheid. Het Toyota Safety Sense is standaard op de duurste uitvoering en optioneel op de overige uitvoeringen. Safety Sense bestaat uit: Pre-Collision System en Lane Departure Alert.
Vanaf juni 2018 staat de Toyota Aygo in de Nederlandse showrooms. Prijzen worden later bekend gemaakt.
Ervaar elektrisch rijden op de EV Experience
Altijd al willen weten hoe een elektrische auto of waterstofauto rijdt? Die ervaring kun je heel makkelijk opdoen tijdens de EV Experience. Deze wordt van 2 t/m 4 oktober gehouden op het vernieuwde Circuit Zandvoort. De (garage)deuren zijn dagelijks geopend van 10:00...
Geef zakelijke rijder per 1 juli al keuze in bijtelling
Het coronavirus heeft het reisgedrag van werknemers ingrijpend veranderd. Ruim een kwart* van de zakelijke rijders wil ook na de coronacrisis vaker blijven thuiswerken. Ook privé-kilometers nemen af, met uitzondering van die voor vakanties met de eigen auto. Het is...
En ja, dan ben je ineens Autopersonality of the Year
De Nationale Auto Awards hebben een verkiezing georganiseerd voor diverse doelgroepen en bedrijven in de autobranche. Denk daarbij aan het beste schadeherstelbedrijf, universeel autobedrijf, autorijschool van het jaar, maar ook de Autopersonality of the Year. Mijn...
LeaseAholic
Wij helpen de leaserijder bij de keuze voor een nieuwe leaseauto, leaseofferte, leasecontract en/of leasemaatschappij.
De schakel tussen u en de leaserijder!
CONTACTGEGEVENS
Loopkantstraat 25,
5405 AC, Uden
info@leaseaholic.nl
tel: +31(0)41-3305576
kvk: 66127394