WAAROM IS DE ZAKELIJKE MARKT ZO BELANGRIJK?
Over 2018 was de zakelijke markt (zaken- en leaseauto’s) verantwoordelijk voor 49% (217.701 stuks) van alle nieuw verkochte auto’s. Particuliere inbreng was 39%. De rest zijn o.a. dealerdemo’s en importeurregistraties.
Private leaseauto’s worden gezien als zakelijke registraties. Daarvan rijden er nu ongeveer 150.000 rond.
Nederland telt bijna 900.000 leaseauto’s en ruim 600.000 zakelijk gekochte personenauto’s.
HOE INFORMEER/CONVERTEER JE DE ZAKELIJKE RIJDER?
LeaseAholic is in 2011 door Joeri van Dam opgericht
Door zijn Marketing & Sales werkzaamheden op de Fleetsales-afdelingen van onder andere Opel Nederland, Kroymans Import Benelux/Europe en Louwman & Parqui (Toyota/Lexus Nederland) merkte hij dat de communicatie met zakelijke rijders te kort schiet, zowel vanuit importeurs, maar ook vanuit autodealers en leasemaatschappijen. De communicatie is o.a. té salesgericht en te weinig informerend over de aanschafcriteria van de zakelijke rijder. De zakelijke rijder wil geïnformeerd worden over de aspecten die voor hem/haar belangrijk zijn. En dat zijn niet alleen maar de vindt. En dat zijn andere aspecten dan die de particuliere Door op een andere manier te communiceren bereik je de klant beter. Tot de klantengroep behoren o.a. VZR, wagenparkbeheerders en dealerbedrijven.
Content is King
Maar vaak is er geen tijd (lees: prioriteit) voor content. Het binnenhalen van orders en het behouden van je klanttevredenheid staat uiteraard op de eerste plaats. Het informeren van je (potentiële) klanten over de ontwikkelingen op de zakelijke markt of het delen van je kennis is belangrijk, maar is ook vaak een onderschoven kindje.
Hoe vaak komt het bij jullie voor dat jullie nieuwsbrief te snel in elkaar gezet moet worden of dat hij doorschuift naar de volgende maand? Of dat je tegen elkaar zegt: dit moeten we onze klanten weten, maar dat het er niet van komt.
De kunst is om de leaserijder goed te informeren, te leiden naar je digitale showroom (website) en daar te houden. Zodra hij/zij wegsurft ben je hem kwijt. Daar waar hij zijn informatie haalt, daar zal hij waarschijnlijk ook zijn order plaatsen, of later terugkomen.
Wist je dat: 87% bezoekt OEM-site ná de leasemaatschappij-site (dat is de website van de captive leasemaatschappij)
Wist je dat: 76% zoekt langer dan 6 uur online. Hoe lang op jouw site?
1 op de 5 zoekt meer dan 30 uur. Dus ook op jouw website!
LeaseAholic ontzorgt jou voor wat betreft de marketing/content.
Neem vrijblijvend contact op voor meer informatie.
Een autojournalist is nog geen leaseautojournalist
De redactie bezit het VNA-Lease diploma, heeft ervaring bij autodealers/-importeurs en leasemaatschappijen en wordt ondersteund door een ex PR manager, een oud-autojournalist en een zeer ervaren hoofd-/eindredacteur.
Details maken het geheel
Onze fotografen gaan voor de beste setting passend bij de auto en de beste weergave vóór de doelgroep. Het gaat niet altijd om de auto of de journalist, maar het is belangrijk om de juiste details onder de aandacht te brengen.
De kracht van video
Voor o.a. auto-importeurs maken we videobrochures. De papieren brochure in een video (brochure) van 2 à 3 minuten die makkelijk digitaal te delen is. Voor geïnteresseerden hebben we een voorbeeld video-brochure ontwikkeld.
We schrijven voor de leaserijder.
Wat maakt dit een aantrekkelijke auto voor de leaserijder?
Onze professionele videoteams werken al jarenlang voor verschillende automerken.
LeaseAholic
Wij helpen de leaserijder bij de keuze voor een nieuwe leaseauto, leaseofferte, leasecontract en/of leasemaatschappij.
De schakel tussen u en de leaserijder!
CONTACTGEGEVENS
Loopkantstraat 25,
5405 AC, Uden
info@leaseaholic.nl
tel: +31(0)41-3305576
kvk: 66127394